Σύναξη
της Καθολικής Εκκλησίας
στην Ελλάδα

[ κείμενο εργασίας ]
 

 

Δικαιώματα και καθήκοντα της γυναίκας


50. «Δημιουργώντας ο Θεός τον άνθρωπο «αρσενικό και θηλυκό» όπως διαβάζουμε στο Βιβλίο της Γενέσεως, τους δωρίζει και τους αναγνωρίζει ίση προσωπική αξιοπρέπεια, εμπλουτίζοντάς τους με αναπαλλοτρίωτα δικαιώματα και με ευθύνες που μόνο το ανθρώπινο πρόσωπο μπορεί να αναλάβει. Στη συνέχεια ο Θεός φανερώνει την αξιοπρέπεια της γυναίκας με τον πιο υπέροχο τρόπο, αναλαμβάνοντας ο ίδιος την ανθρώπινη σάρκα από την Παρθένο Μαρία, την οποία η Εκκλησία τιμά ως Θεομήτορα, την ονομάζει νέα Εύα και την προτείνει ως πρότυπο της απολυτρωμένης γυναίκας. Η διακριτική συγχρόνως στοργή και η φιλία του Ιησού προς τις γυναίκες που προσκάλεσε να τον ακολουθήσουν, η εμφάνισή του το πρωί της Αναστάσεώς του σε μία γυναίκα, πριν ακόμα φανερωθεί στους άλλους μαθητές του , η αποστολή την οποία ανέθεσε στις γυναίκες να μεταφέρουν το χαρμόσυνο άγγελμα της Ανάστασής του στους Αποστόλους, όλα αυτά επιβεβαιώνουν την ιδιαίτερη εκτίμηση που είχε ο Χριστός για την γυναίκα» (FC, 22).

51. «Η Εκκλησία ξέρει ότι ο άνδρας και η γυναίκα έχουν λάβει από το Θεό διαφορετική κλήση, γι’ αυτό όσο της είναι δυνατό οφείλει να προάγει την ισότητα και τα δικαιώματα τους και την αξία τους μέσα στους ίδιους τους κόλπους της. Αυτό θα ωφελήσει όλους: και την οικογένεια και την Εκκλησία. Εντούτοις είναι προφανές ότι όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι πρέπει η γυναίκα ν’ απαρνηθεί την θηλυκότητά της ή να μιμηθεί τα αρσενικά χαρακτηριστικά και πρότυπα, αλλά ότι [τα προνόμια και τα δικαιώματα της γυναίκας] εκφράζουν το πλήρωμα του πραγματικού ανθρωπίνου χαρακτήρα της. Αυτήν την πλήρη ανθρώπινη θηλυκότητα η γυναίκα οφείλει να φανερώνει με την όλη συμπεριφορά της τόσο μέσα στην οικογένεια όσο και έξω απ’ αυτήν, χωρίς όμως να λησμονεί ότι πρέπει η συμπεριφορά αυτή να συμφωνεί με τα ήθη και την παιδεία, που εμφανίζουν μεγάλη ποικιλία» (FC, 23).

52. «Δυστυχώς, το χριστιανικό μήνυμα για την αξιοπρέπεια της γυναίκας προσκρούει σε μια επίμονη νοοτροπία, που θεωρεί την ανθρώπινη ύπαρξη όχι ως πρόσωπο αλλά ως πράγμα, ως αντικείμενο αγοραπωλησίας στην υπηρεσία του εγωιστικού συμφέροντος και της σκέτης ηδονής. Το πρώτο θύμα αυτής της νοοτροπίας είναι η γυναίκα» (FC, 24).


 

Σ

Υ

Ν

Α

Ξ

Η

 

Γ

Ι

Α

 

Τ

Η

Ν

 

Ο

Ι

Κ

Ο

Γ

Ε

Ν

Ε

Ι

Α

 

16-18
Νοεμβριου
2007




©2007 Catholic Church in Greece